четвер, 26 листопада 2015 р.

Круглий стіл "Насиллю –ні!"



Круглий стіл "Насиллю –ні!"
Форма роботи: групова, бесіда з елементами тренінгу з використанням інноваційних технологій.
Мета : ознайомити дітей з актуальністю проблеми насильства у шкільному середовищі, навчити їх розрізняти види насильства та розробити відповідну стратегію поведінки у ситуаціях ризику, аргументувати свої дії з попередження насильства на основі власної відповідальності, виокреслити механізм захисту прав дітей, висвітлити та залучити до обговорення учнів Центру таких актуальних тем сьогодення  як – насилля  серед однолітків, буллінг, гендерне насилля, аборти, насилля у воєнний час, виховувати толерантність та співчуття.
Хід уроку
Вступне слово вчителя. Доброго дня! Сьогодні наша мова піде про насилля. Як відомо з  25 листопада по 10 грудня в Україні проходить акція «16 днів проти насилля». Початок акції припадає на 25 листопада – Міжнародний день ООН проти насилля до жінок, кінець акції 10 грудня– Міжнародний день Прав людини. В усьому світі така акція проводиться з 1991 року, в Україні – з 2000 року.
               
                В жорстоке двадцять перше століття
В час заздрості, злості  і помсти
Пам'ятай, що ти людина.
І не втрачай ні краплі честі.

Коли почуєш грубий сміх
Жорстокість, низькість - не зламайся;
Ти пам'ятай
, що ти людина...
Людиною ж  і залишайся!

Мозковий штурм „Що таке насильство, його прояви”
Мета – розширити знання учнів щодо поняття „насильство”, сфокусувати увагу дітей на актуальній проблемі людства.
Завдання – учням пропонується написати, що таке насильство, його прояви на основі власних знань, особистого бачення цієї проблеми. Діти зачитують власні визначення.
Вчитель пропонує власний варіант визначення насильства.
Насильство – це застосування агресивних, жорстоких дій однієї людини по відношенню до іншої, що порушують права і свободу особистості та завдають шкоди фізичному, психічному, моральному здоров’ю, а також розвитку. Насильство є демонстрацією сили і бажанням здобути цілковитий контроль та владу над іншою стороною.
Слова, які характеризують насильство – жорстокість, агресія, погроза, ґвалт, силування, примус.


Вправа „Міф чи реальність”
Мета – розширити систему знань учнів щодо проявів насильства в учнівському середовищі.  
Завдання – дітям пропонується прослухати факти про насильство та виявити, що являється правдою, а що ні. Для цього їм надаються дві картки з позначками „так”, „ні”.  
Перелік запитань:
1.     Насильство має і позитивні сторони (НІ);
2.     Використання нецензурних слів дитиною по відношенню до іншої не є проявом насильства (НІ).
3.     Насильство – це коли видно сліди на тілі жертви (НІ).
4.     Б’ють заслужено (НІ).
5.     У школі найбільш розповсюджене психологічне насилля, використання нецензурних слів однієї дитини по відношенню до іншої (ТАК).
6.     Дитина, яка потерпає від насильства повинна мовчати про це (НІ).
7.     Хлопці схильні до проявів насильства більше, ніж дівчата (ТАК).
8.     Насильство не карається законом України (НІ).
9.     Насильство – це ознака мужності дитини у школі (НІ).                
10. З 11 років дитина несе адміністративну відповідальність перед законом (ТАК).
11.                        Розповідати, про те, що над Вам були здійснені насильницькі дії – це ознака слабкості дитини (НІ).
12.                        Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає з 16 років (ТАК).
13.                        Насильство – це не злочин, а нормальне явище у школі (НІ).
Вправа „Види насильства”
Мета - навчити учнів розрізняти види насильства, давати їх характеристику, виховати людську гідність.  
Завдання – дітям демонструються різні види картинок, що стосуються насильства, необхідно детально їх вивчити та виявити, який саме вид насильства зображений та підняти відповідну картку з написом.  
Обладнання: набори карток по видам насильства – фізичний, сексуальний, психологічний, економічний.
Міні-лекція «Що таке насильство?»
Можна виділити чотири типи жорстокого поводження з дітьми.
1. Фізичне насильство — невипадкове завдання тілесних ушкоджень.
2. Сексуальне насильство — використання людини для отримання сексуального задоволення.
3. Економічне насилля. Занедбаність — нездатність батька або особи, яка доглядає за дитиною, забезпечити основні потреби дитини в їжі, одязі, житлі.
4. Психологічне насильство — відсутність у родині доброзичливої, здорової атмосфери. Може виявлятися у:
• зневазі — послідовній нездатності батьків чи особи, яка здійснює догляд, забезпечити дитині необхідну підтримку, увагу, турботу;
• жорстокому поводженні — хронічних приниженнях, образах і висміюванні дитини, знущанні з неї.
Види насильства та їх характеристика (вправа з учнями)
1. Приниження особи, брудні лайки, образи - психологічне насильство;
2. Побиття - фізичне насильство;
3. Примус до сексуальних дій - сексуальне насильство;
4. Тілесні ушкодження - фізичне насильство;
5. Повне вилучення або обмеження коштів - сексуальне насильство;
6. Вигнання дитину з дому – економічне насильство;
7. Спроби задушення - фізичне насильство;
8. Проституція - сексуальне насильство;
9. Втягнення дітей до вживання алкоголю та наркотиків - фізичне насильство;
10. Обмеження свободи дій - психологічне насильство;
11. Використання зброї - фізичне насильство;
12. Жебракування - економічне насильство;
                   Кліп  «Не смійся з мене»
Тест «Насильство»  (або анкетування)
Цей елемент зустрічі є не лише діагностичним, а й активізує знання учасників тренінгу, що допомагає провести наступний етап не лише методом міні-лекції, а й методом мозкового штурму.
Ведучий. Дайте відповіді на запитання («так» або «ні»), наведені нижче.
1. Чи карають фізично твоїх друзів їхні батьки?
2. Тебе ображають твої брат чи сестра?

3. Чи було так, що батьки ставилися до тебе байдуже?
4. Чи було так, що близькі родичі ставилися до тебе байдуже?
5. Твої батьки лають тебе?
6. Чи можеш ти сказати про свою родину, що вона неприязно ставиться до тебе?
7. Чи траплялося так, що вдома з тебе насміхалися?
8. Чи є в тебе знайомі, чиї батьки знущаються, постійно ображають їх?
9. Чи були ви вдома свідками насильства (фізичних ушкоджень)?

 ПАМЯТАЙТЕ!
 • Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.
 • Ми подібні, але всі різні.
 • Твоя власність належить тільки тобі.
 • Ти маєш право на допомогу.
 • Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

Учень      Ми з вами живемо в непростий час. Час, коли нашу країну рвуть на частини, йде боротьба, процвітає насилля серед людей.
Учень    А страшно спати вже вночі!

Бо той, хто вчора був ще братом,
сьогодні більше захотів!
Тупцює, ріже нам кордони,
 кидає злі, страшні слова!..
Він хоче, хоче, хоче крові!
 Подумать страшно -це війна!
Учень      Прокидається наша людина
Лише з думкою, кожного дня:
– Стала мирна моя Україна…
– Боже, хай закінчиться війна…

        Учень          Мій улюблений світ –
Без насильства.
Без жорстокості, болю, зла.
Тут народом складена пісня
Містить тільки хороші слова.
Мій улюблений світ –
Без насильства,
Де немає страждання й війни,
Де розквітла калина барвиста
І пісень не почуєш сумних.
Мій улюблений світ – це не казка
А реально щасливе життя.
Бо звільнивши наш світ від насильства
Можна сміло іти в майбуття.

 Кліп « Хочу жити без війни»

Вчитель   Війна закінчиться рано чи пізно. Але чи пройде без сліду ця війна для нашого народу, для тих, хто зараз воює за наше мирне небо? Скажу вам із 100%-вою впевненістю багато ран  залишиться невилікованими, багато стосунків зруйнованими, багато солдатів без душевного спокою. І доказом цього є учасники бойових дій у війнах в Афганістані, Іраку, Чечні, які повернулись до мирного життя і не змогли пристосуватись до нього.
             Кліп «Повертайся живим»
Прощання «Передай імпульс по колу»
Учасники зустрічі стають у коло та беруться за руки. Потиском по колу передають «імпульс», на знак єдності та прощання.


                                                                                                 За матеріалами інтернет видань

1 коментар:

  1. ВСЕ ЧИТАЙТЕ ЦЕ ЗАВДАННЯ НА ЯК ВІДПОВІДАЮТЬ МОЮ КРЕДИТУ З ЛЕГІТОВОЇ І КОРІБНОЇ КОМПАНІЇ Мене звуть Керстін Ліс, я шукав кредит, щоб погасити свої борги, всі, кого я зустрів, шахраювали і брали гроші, поки нарешті не зустріли пана, Бенджаміна Брейль Лі Він міг дати мені позику в розмірі 450 000,00 R. Він також допоміг деяким моїм колегам. Я сьогодні говорю як найщасливіша людина у всьому світі, і я сказав собі, що будь-який позикодавець, який рятує мою родину від нашого бідного становища, я скажу ім'я всьому широкому світові, і я так радий сказати, що моя родина повертається назавжди, тому що мені була потрібна позика, щоб почати своє життя на всьому протязі, оскільки я єдина мама з 3 дітьми, і весь світ здавався, що він висить на мені, поки я не мав на увазі, що Бог послав позикодавця, який змінив моє життя і що в моїй родині, БОГ, що побоюється кредитора, містер, Бенджамін, він був Спаситель БОГ, посланий рятувати мою сім'ю, і спочатку я думав, що це стане неможливим, поки я не отримаю позику, і запросив його до своєї сім'ї -Усім учаснику, від якого він не відмовився, і я пораджу будь-кому, хто справді потребує позики, звернутися до пана Бенджаміна Брейля Лі електронною поштою за адресою (lfdsloans@outlook.com), оскільки він є найбільш розуміючим і добрим сердечним кредитором I коли-небудь зустрічалися з турботливим серцем. Він не знає, що я роблю це, поширюючи свою доброзичливість у відношенні до мене, але я вважаю, що я повинен поділитися цим питанням з усіма вами, щоб звільнити себе від шахраїв, будьте обачливими, як вдавачі та зв’яжіться з правою кредитною компанією. com або whatsapp + 1-989-394-3740. .

    ВідповістиВидалити